Tietoa tilauslennoistamme

Talvikaudella 2025 Egyptin Hurghadan tilauslennot alkavat lokakuun 31. päivä perjantaina. Yksityiskohtaisemmat ja tarkemmat tiedot tilauslentokohteistamme löydät alta. Tältä sivulta löydät myös muuta tietoa tilauslentopaketteihimme liittyen.

Miksi kannattaa valita matkapaketti tilauslennolla? Tilauslento kannattaa valita, koska matkailijoidemme näkökulmasta tämä tarkoittaa aiempaa joustavampia maksu-, peruutus- ja muutosehtoja matkapaketteihin; mikäli matkan alkuun on varauksen teon hetkellä yli 45 päivää, maksat varauksentekohetkellä ainoastaan varausmaksun 200 € / hlö. Mahdollisten muutosten ja peruutusten osalta tilauslentopaketeissa noudatetaan yleisiä matkapakettiehtoja.

Näytä lisää

Hurghada

Talven 2025-2026 tilauslennot Egyptin Hurghadan rannikolle lennetään joka perjantai 31.10.2025 lähtien joulukuun 2025 loppuun saakka. Aikataulun mukainen lähtöaika on perjantaina klo 9.20, joten se toimii hyvänä päivälentona ja paluu Helsinkiin on perjantaina illalla. Matkapaketteihin sisältyy yksi ruumaan menevä, max. 23 kg matkatavara henkilöä kohden sekä käsimatkatavarat max 10 kg (penkin alle ja ylähyllylle), viisumit sekä bussikuljetukset lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle. Matkalle tarvitset passin, joka on voimassa 6 kuukautta matkan jälkeen. Passin tiedot syötetään Norwegianille itse suoraan viimeistään lähtöselvityksessä, mutta suosittelemme syöttämään tiedot jo ennen lähtöä. Jos matkustat Egyptiin muilla kuin perjantain tilauslennoilla, sinun tulee hankkia lisämaksullinen viisumi etukäteen verkosta tai saapuessasi Egyptiin.

Löydä parhaat matkatarjoukset Hurghadaan

Lisätietoa

Matkatavarat

Teknisen ongelman vuoksi Norwegianin lennoilla matkaa varattaessa sivun varausohjelma saattaa näyttää matkatavaroiden määrän tai painon viallisesti.

Norwegianin lennoilla tilauslentokohteeseemme Hurghadaan, matkapaketteihin sisältyvät ruumaan menevät matkatavarat (23 kg / aikuinen). Ruumalaukun lisäksi mukaan voi ottaa käsimatkatavaran penkin alle (30x20x38 cm) ja ylähyllylle yhden laukun (55x40x20 cm), joiden yhteispaino saa olla max 10 kg.

Matkavahvistus ja lentoliput

Matkavahvistus ja maksuvahvistus tulevat sähköpostiisi heti varauksen tehtyäsi. Lentoliput ja muut mahdolliset matkustusdokumentit toimitetaan sähköpostitse viimeistään 24 tuntia ennen matkan alkua (äkkilähdöt). Norwegianin tilauslentojen PNR-numeron päivitämme viimeistään 5 päivää ennen matkan alkua tilauslentopaikkojen ja vahvistettujen matkustajatietojen johdosta.

Kirjaudu hallinnoi varaustasi -kohdasta varaustietoihisi ja mikäli kaikki matkustusasiakirjat ovat valmiina, voit avata lentolippusi. Näet sieltä PNR -numeron, jolla voit kirjautua varaukseeesi lentoyhtiön sivuilla ja ostaa halutessasi lisäpalveluita, kuten varata istuinpaikat, lisämatkatavarat tai lisätä lentomatkoillesi aterioita. Norwegianin tilauslennoille voit tehdä lähtöselvityksen nimelläsi ja PNR -numerollasi.

Lähtöselvitys

Hurghadan lennot

Norwegianin tilauslennoilla Helsingistä Hurghadaan voit tehdä lähtöselvityksen Norwegianin verkkosivuilla 48 tunnin sisällä koneen lähtöajasta tai käyttää lentokentällä lähtöselvitysautomaattia. Automaatissa tarvitset matkustusasiakirjaasi ja PNR -varausnumeroasi. Hurghadan lennoilla matkustajan tulee syöttää passintiedot Norwegianille.

Ruokaa ja juomaa lentokoneessa

Norwegian airlines (Hurghada)

Norwegianin lennoille ennakkotilata aterian viimeistään 36 tuntia ennen lähtöaikaa. Ateriaan kuuluu lämmin ateria ja makea jälkiruoka. Lentokoneessa myytävien naposteltavien ja juomien listaan pääset tästä . Lisätietoja lentojen tarjoiluihin liittyen löydät täältä.

Duty Free -tuotteet ja myymälät

Norwegianin lennoilla on myynnissä rajattu määrä duty free -tuotteita. Lentokentiltä löytyy kuitenkin Duty Free -myymälöitä, joista löytyy monipuolisemmin vaihtoehtoja. Hurghadan myymälä on EgyptAir Duty Free ja myymälän tuotteita voi selata etukäteen täällä. Yleisesti Duty Free -myymälöissä myydään esimerkiksi tuliaisiksi vietäviä tuotteita, alkoholia ja kosmetiikkaa. Lisäksi myymälöissä on usein myynnissä paikallisia tuotteita.

Asiakaspalvelu ja matkaoppaat

Asiakaspalvelu

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse: asiakaspalvelu@longitours.fi tai puhelimitse 0800 057 29 (Asiakaspalvelumme aukioloajat näet verkkosivujemme alaosasta tai tästä. Sinulle saatetaan puhelimessa tarjota mahdollisuutta keskustella myös englanninkielisen asiakaspalvelijan kanssa, mikäli suomenkieliset asiakaspalvelijamme ovat varattuina tai asiakaspalvelumme on suljettuna. Voit myös aina odottaa suomenkielisen asiakaspalvelijan vapautumista tai lähettää meille viestiä sähköpostilla.

Matkaoppaat

Talvikaudella Longitoursin englanninkielinen opas on palvelemassa Egyptin Hurghadassa.

Tavoitat oppaan puhelimitse tai Whatsappilla numerosta, jonka ilmoitamme sinulle lomasi alussa. Tarpeen mukaan oppaat käyvät myös tapaamassa Longitoursin lomailijoita hotelleilla. Oppaiden kautta voit muun muassa varata kansainvälisiä retkiä. Omatoimikohteissa voit olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme ja/tai paikallisen yhteistyökumppaniemme edustajaan, josta saat lisätietoja ennen matkaa.

Lentokenttäkuljetukset

Hurghada

Hurghadassa lentokenttäkuljetukset sisältyvät matkapaketin hintaan, eikä niitä tarvitse varata erikseen. Longitoursin edustaja on vastassa jo ennen passintarkastusta ja hänellä on Longitoursin kyltti. Edustajamme avustaa viisumin kanssa ja näyttää passintarkastuspisteen. Toinen opas odottaa matkalaukkualueen ja tullin ulkopuolella varmistaakseen, että kaikki matkustajat pääsevät oikeaan kuljetukseen. Paluukuljetuksen aikataulu ilmoitetaan hotellille päivää ennen lähtöä.

Lennon myöhästyminen

Kesäkaudella on vilkkain ajankohta matkustamiselle ja joskus voi käydä niin, että alkuperäinen lento voi viivästyä. Ajankohtaisin tieto on yleensä lentoyhtiöllä ja lentokentän henkilökunnalla. Olethan aina kuitenkin riittävän ajoissa lentokentällä, koska lentokentillä voi keskikesällä on ruuhkaa ja vaikkapa turvatarkastuksessa voi vierähtää aikaa. Seuraathan lentokentällä monitoreita, joissa on ilmoitettuna ja arvioituna lennon todellinen lähtöaika.

Jos lentosi myöhästyy, pyydä ensin lennosta vastuussa olevaa lentoyhtiön edustajaa – eli yleensä sitä lentoyhtiötä, joka lensi tai jonka olisi pitänyt lentää lento – huolehtimaan oikeuksistasi. Jos lentoyhtiö ei tarjoa sovittuja tai laissa säädettyjä palveluja tai korvauksia, tee kirjallinen valitus lentoyhtiölle mahdollisimman pian. Lentoyhtiöllä on velvollisuus kertoa sinulle oikeuksistasi, jos lentosi peruuntuu tai viivästyy, matkustusluokkasi muuttuu tai jos pääsysi lennolle evätään.

Reklamaatio kannattaa tehdä kirjallisesti ja mahdollisimman pian lentoyhtiölle ja yleensä englanniksi tai paikallisella kielellä, jos se on mahdollista. Useimmat eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät pysty käsittelemään suomen- tai ruotsinkielisiä reklamaatioita. Valituksesta on käytävä selkeästi ilmi, kuka valittaa (henkilötiedot), kenelle (lentoyhtiö), mistä lennosta (lennon numero, reitti ja päivämäärä) ja minkä vuoksi. Kerro myös, mitä vaadit ja mihin vaatimuksesi perustuu. Usein lentoyhtiöillä on omilla verkkosivuillansa nämä oikeudet määriteltynä.

Lisätietoja löydät myös suoraan lentoyhtiön sivuilta suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Norwegenian sivuilta voit lukea lisää viivästyneistä tai peruuntuneista lennoista. Lentoyhtiön velvollisuutena on avustaa matkustajia poikkeustilanteissa, mutta on hyvä myös ilmoittaa tästä matkatoimistolle, jotta tiedämme tilanteesta sekä voimme tarvittaessa avustaa. Huomioithan, että edeltävä linkki voi muuttua lentoyhtiön toimesta, mutta kaikille lentoyhtiöillä on oltava ajanmukainen ohjeistus verkkosivuilla.

Jos matkatavarat eivät saavu tai ruumalaukku menee rikki

Mikäli matkatavarasi kuten ruumaan kirjattu matkalaukkusi ei saavu lentokentän matkatavarahihnalle tai joudut odottelemaan kauan, käy kysymässä tilanne lentoyhtiön edustajan palvelupisteestä. Riippuen operoivasta lentoyhtiöstä, heillä on ykeensä oma palvelupiste ja henkilökuntaa lähellä matkatavarahihnaa, ennen tullia ja poistumista terminaalista. Lentoyhtiön edustaja pyytää täyttämään PIR -lomakkeen (Property Irregularity Report), jossa kysytään tarkempia tietoja matkatavarasta sekä liitetään saamasi matkatavara -kuitti, jonka sait lähtölentokentän check in:ssä. Tämän jälkeen saat lisätietoja lentoyhtiöltä ja koodin, jolla voit seurata myöhästyneen tai kadonneen matkalaukun tilannetta.

Alaikäisen matkustuslupa

Jos alaikäinen lapsi matkustaa ilman toista huoltajaa, tarvitsee hän lupalapun huoltajalta mukaan. Lupalapun tulee sisältää:

  • Alaikäisen nimi, syntymäaika ja kansalaisuus
  • Matkan tiedot: matkakohde, päivämäärät
  • Saattajan tai huoltajan nimi kenen kanssa matkustaa
  • Luvan antajan tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja henkilötunnus
  • Luvan antajan allekirjoitus ja päivämäärä
  • Passin numero tai kopio huoltajan henkilöllisyydestä (suositeltavaa)

  • Esimerkiksi : Minä, [Etunimi Sukunimi], syntynyt [pp.kk.vvvv], henkilötunnus [123456-789A], annan luvan lapselleni [Lapsen nimi], syntynyt [pp.kk.vvvv], matkustaa [kohdemaa/kaupunki] ajalla [matkan päivämäärät]. Lapsi matkustaa [yksin / yhdessä seuraavan henkilön kanssa: Nimi, syntymäaika, henkilötunnus]. Matkan tarkoitus: [esim. loma] Osoitteeni: [Katuosoite, postinumero ja -toimipaikka] Puhelinnumero: [xxx] Sähköposti: [email@example.com] Päiväys: [pp.kk.vvvv] Allekirjoitus: ____________________ (Nimi selkeästi kirjoitettuna) [Liitteenä kopio henkilöllisyystodistuksesta, esim. passi tai henkilökortti]