Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia moniin usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta tältä sivulta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miten voin varata matkan?

Voit varata seuraavan lomamatkasi joko suoraan verkkosivuiltamme (www.longitours.fi) tai asiakaspalvelumme kautta (asiakaspalvelu@longitours.fi) tai puhelimitse 0800 057 29. Asiakaspalvelumme aukioloajat näet verkkosivujemme alaosasta tai ota yhteyttä -sivulta.

Asiakaspalvelun kautta varatuista matkoista perimme palvelumaksun 15 € / varaus.

Mikäli suomenkielinen asiakaspalvelumme on varattuna tai otat yhteyttä aukioloaikojen ulkopuolella, englanninkielinen asiakaspalvelijamme voi myös palvella tarvittaessa.

Matkavarauksessa tarvitaan kaikkien matkustajien nimet (samat tiedot kuin passissa/henkilökortissa) sekä syntymäajat. Saat varauksesta vahvistuksen päämatkustajan antamaan sähköpostiin, jossa on ohjeet maksua varten, joka tulee suorittaa 30 minuutin kuluessa.

Koska matka tulee maksaa?

Matkan maksuehdot riippuvat siitä, onko kyseessä tilauslennoin vai reittilennoin toteutettava matkapaketti.

Tilauslennoin toteutettavien matkapakettien varausmaksu (200 tai 300 € / hlö matkakohteesta riippuen) tulee maksaa varauksen yhteydessä. Esimerkiksi Euroopan kesäkohteissa (mukaan luettuna Turkki) varausmaksu on 200 euroa/hlö. Varausmaksun jälkeen jäljelle jäävä loppumaksu tulee suorittaa viimeistään 45 päivää ennen matkan alkamista. Voit halutessasi suorittaa myös maksun kokonaisuudessaan heti varauksen yhteydessä.

Reittilennoin toteutettavat matkapaketit tulee pääsääntöisesti maksaa kokonaisuudessaan heti varauksen yhteydessä. Näiden matkojen peruutusehdot määräytyvät lentoyhtiön ja/tai hotellin omien peruutusehtojen perusteella, joissa Longitours noudattaa Yleisten matkapakettiehtojen erikoisehtoja. Erikoismatkojen, kuten ryhmämatkojen maksuehdot sovitaan erikseen.

Verkkokaupan kautta varattaessa ensimmäinen maksuerä suoritetaan heti tilauksen yhteydessä. Mikäli ensimmäistä maksuerää ei suoriteta 30 minuutin kuluttua varauksesta, varaus peruuntuu automaattisesti.

 

Mitä maksutapoja on tarjolla?

Loman voit maksaa verkkosivuillamme Visa- ja Mastercard-luottokorteilla, GooglePay/ ApplePay tai tilisiirrolla. Käytämme Ecommpay-maksuliikennepalvelun tietosuojattua yhteyttä. Jos haluat maksaa tilisiirrolla, pyydä tilitietomme asiakaspalvelusta.

Verkkokaupan kautta varattaessa ensimmäinen maksuerä suoritetaan heti tilauksen yhteydessä. Mikäli ensimmäistä maksuerää ei suoriteta 30 minuutin kuluttua varauksesta, varaus peruuntuu automaattisesti. Asiakaspalvelun kautta varattaessa varausmaksu tulee maksaa kolmen vuorokauden sisällä varauksesta pankki- tai tilisiirrolla, luottokortilla soittamalla asiakaspalvelunumeroon tai kirjautumalla nettisivujen kautta omalle Longitours-tilille. Matkan varauksesta asiakaspalvelun kautta Longitours perii palvelumaksun 15 € / varaus. Palvelumaksua ei palauteta peruutustapauksissa. Maksun suoritettuaan asiakas saa varausvahvistuksen sähköpostitse.

Miten ja milloin voin peruuttaa matkani?

Mikäli olet varannut tilauslennoin toteutettavan matkapaketin, noudatamme peruutustilanteissa Yleisten matkapakettiehtojen mukaisia peruutus- ja muutosoikeuksia. Voit peruuttaa matkasi kirjautumalla omalle tilillesi Longitoursin nettisivuilla tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Perutusta varauksesta perimme peruutusmaksun seuraavasti:

  • Toimistokulu 100 € / hlö, kun matka peruutetaan viimeistään 45 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • Varausmaksu 200 € (kaukokohteet 300 €) per henkilö, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 45 vuorokautta mutta viimeistään 21 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 50 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 21 vuorokautta mutta viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 75 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 7 vuorokautta mutta viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 95 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 3 vrk ennen matkan alkamista

Reittilennoin toteutettavien matkapakettien kohdalla Longitours noudattaa erityisehtoja, jotka määräytyvät lentoyhtiön ja/tai hotellin omien peruutusehtojen perusteella. Reittilennoin toteutettavan matkapaketin peruutuksesta Longitours veloittaa asiakkaalta peruutusmaksuna Longitoursin oman toimistokulun 100 € / hlö sekä lentoyhtiön ja/tai hotellin Longitoursilta perimän peruutusmaksun. Erityisehdon perusteena on peruutuksesta Longitoursille aiheutuvat kulut, sillä reittilennoin toteutettavien matkapakettien jälleenmyyminen ei ole mahdollista.

Mitä lentoyhtiöitä Longitours käyttää?

Longitoursin verkkosivuilla on tarjolla laaja valikoima lentoyhtiöitä. Suoria lomalentoja Pegasus Airlines -lentoyhtiöllä tarjoamme kesällä ja syksyllä 2024 Turkin Antalyaan ja matkapaketit alkoivat 2.4.2024. Lentopäivät ovat tiistai ja lauantai.

Muista, suorista tilauslennoista ilmoitamme Longitoursin verkkosivuillamme ja kanavissamme.

Norwegian reittilennoilla voit matkustaa mm.Haniaan, Rodokselle, Espanjaan, Kyprokselle, Kroatiaan ja Bulgariaan. Lisäksi tarjolla on muun muassa AirBalticin, Aegean Airlinesin, Finnairin, Pegasus Airlinesin, RyanAirin, Turkish Airlinesin sekä lukuisten muiden lentoyhtiöiden suoria ja välilaskullisia reittilentoja.

Matkahausta näytämme edullisimman matkapaketin lentoineen, jonka jälkeen voit myös katsoa vaihtoehtoisia lentoja sekä lippuluokkia, mikäli lentoyhtiöillä on näitä tarjolla sillä hetkellä.

Lomamatka -haussa on tarjolla vain yksi lentovaihto matkapaketille. Onko muita lentovaihtoehtoja?

Useimpiin kohteisiin kyllä. Matkahaussa näytämme edullisemmat lennot matkapakettiin.

Kun sopiva matkapaketti hotellin kera on löytynyt, seuraavassa vaiheessa voit katsoa toisia lentovaihtoehtoja tai lippuluokkia (mm. kuuluvatko matkatavarat hintaan).

Samassa matkahaussa voi myös katsoa huoneluokkien, aterioiden, kuljetusten tai lisämatkatavaroiden hintoja, mikäli lentoyhtiö tai hotelli tarjoaa näitä. Kun sopiva matkapaketti on löytynyt, siirrytään vasta varausvaiheeseen.

Onko matkapaketeissa tarjolla myös lentoja ns. halpalentoyhtiöiltä (low cost airlines)?

Olemme lisänneet matkapakettivalikoimaamme myös halpalentoyhtiöitä kuten Ryanair, joka lentää Helsingistä mm. Espanjaan, Kreikkaan, Kroatiin sekä Italiaan. Näillä lentoyhtiöillä on omat menetelmänsä matkustustietojen antamiseen ja vahvistamiseen sekä lennolle tehtävään lähtöselvitykseen (check-in). Usein lähtöselvitys lentokentällä on lisämaksullinen, joten rekisteröityminen ennen matkaa on suositeltavaa.

 

Usein nämä lentoyhtiöt pyytävät avaamaan asiakastilin lentoyhtiön sivuilla tai lataamaan heidän sovelluksensa, jonne rekisteröityminen on tehty helpoksi esim. Facebook -tai Google -tilin kautta.

Matkatoimistojen varauksiin lentoyhtiöt voivat vielä pyytää suorittamaan matkustajatietojen vahvistamisen matkustajan toimesta, jotta heillä on asiakkaiden kaikki tarvittavat matkustustiedot. Mikäli lentoyhtiö pyytää tekemään matkustajatietojen vahvistamisen, asiakaspalvelumme voi antaa tarvittavat lisätiedot. Nämä käytännöt vaihtelevat ja voivat vaihtua nopeasti ilman tietoa matkatoimistoille. 

Kuuluvatko matkatavarat lennoilla matkapaketin hintaan?

Tilauslennoilla, esimerkiksi Turkin Antalyaan, matkatavarat sisältyvät matkapaketin hintaan (20 kg/ aikuinen sekä käsimatkatavara). Matkapakettiin sisältyvät matkatavarat on ilmoitettu varauksen yhteydessä, kohdassa "lentojen tiedot".

Pakettiin sisältyvien ruuma- ja käsimatkatavaroiden tarkemmat paino- ja kokorajat voit tarvittaessa tarkastaa lentoyhtiön omilta sivuilta, mikäli kokotietoa ei ole varauksen yhteydessä saatavilla.

Joillekin lennoille on mahdollista myös ostaa lisämatkatavaroita suoraan matkapaketin varauksen yhteydessä. Kun olet löytänyt sopivan matkapaketin esim. viikon loma kesäkuussa haluammallasi matkustuspäivillä, jatka varausprosessissa eteenpäin painamalla "JATKA". Seuraavassa vaiheessa näet yhteenvedon matkapaketista ja alempana LENNOT -kohdassa, näet kohdan Lisämatkatavarat. Mikäli lentoyhtiö sallii matkatavaroiden ostamisen, paina "Lisää matkatavara" ja valitse sopiva määrä matkatavaroita per asiakas meno-tai paluumatkalle. Omatoimisissa matkapaketeissa voit usein lisätä matkatavarat lentoyhtiön omien sivujen kautta.

Miten voin ottaa yhteyttä Longitoursiin?

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@longitours.fi tai puhelimitse 0800 057 29 (Asiakaspalvelumme aukioloajat näet verkkosivujemme alaosasta tai ota yhteyttä -sivulta. Sinulle saatetaan puhelimessa tarjota mahdollisuutta keskustella myös englanninkielisen asiakaspalvelijan kanssa, mikäli suomenkieliset asiakaspalvelijamme ovat varattuina tai asiakaspalvelumme on suljettuna. Voit myös aina odottaa suomenkielisen asiakaspalvelijan vapautumista tai lähettää meille viestiä.

Jos olet pakettimatkalla kohteessa, jossa on tarjolla opaspalvelut, saat oppaan puhelinnumeron tervetulokirjeessä paikan päällä. Osassa kohteissa voit myös olla yhteydessä paikallisen yhteistyökumppaniemme edustajaan, josta saat lisätietoja ennen matkaa.

Milloin saan matkavahvistuksen ja miten se toimitetaan minulle?

Saat matkavahvistuksen sekä maksuvahvistuksen sähköpostiisi heti varauksen tehtyäsi. Näet kaikki varaus- ja matkustustiedot kirjautumalla omalle asiakastilille verkkosivuillamme ja seuraamalla ohjeita. Jos olet varannut kuljetukset, lähetämme näistä erillisen ohjeen ja varausvahvistuksen.

Milloin saan lentoliput ja miten ne toimitetaan minulle?

Lentoliput ja muut mahdolliset matkustusdokumentit toimitetaan sähköpostitse viimeistään 24 tuntia ennen matkan alkua.

Kirjaudu "hallinnoi varaustasi" -kohdasta varaustietoihisi ja mikäli kaikki matkustusasiakirjat ovat valmiina, avaa lentolippusi. Näet sieltä PNR -numeron, jolla voit kirjautua varaukseeesi lentoyhtiön sivuilla ja ostaa halutessasi lisäpalveluita, kuten varata istuinpaikat, lisämatkatavarat tai aterioita.

Äkkilähtömatkojen lentoliput lähetämme pikimmiten varauksen teon jälkeen. Mikäli et ole saanut lentolippua tai matkavahvistusta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Pegasus -lentoyhtiön matkaliput toimitamme viimeistään 12 tuntia ennen lähtöä.

Miten voin tehdä lähtöselvityksen lennolleni?

Pegasuksen lennoilla Antalyaan voit tehdä lähtöselvityksen lentokentällä. Lähtöselvitys aukeaa n. 2,5 tuntia ennen lähtöä ja tulee tehdä vimeistään 60 min ennen lentoa. Pegasuksen lennoille lähtöselvityksen voi tehdä myös Pegasuksen verkkosivuilla neljä tuntia ennen lennon lähtöä (tieto tarkistettu lokakuussa 2023). Mikäli matkustajalla on Pegasus Airlinesin kanta-asiakkuus, lähtöselvityksen voi tehdä jo aiemmin sekä varata lisäpalveluita kuten istuinpaikkoja sekä aterioita ennakkoon. PNR -numero on saatavilla 5 päivää ennen matkalle lähtöä.

Kun matkustat reittilennoilla, näet varauksen yhteydessä lentoyhtiön, jonka kotisivuilla voit tehdä usein myös online-lähtöselvityksen. Usein verkossa tehtävissä lähtöselvityksessä tarvitaan matkustajan sukunimi sekä PNR -numero. Varaathan riittävästi aikaa lähtöselvitykseen sekä siirtymisiin lentokentällä, sillä sesongin aikana lentokentillä voi olla ruuhkaisaa.

Minkälaisia matkapaketteja Longitoursilla on tarjolla?

Longitours tarjoaa sekä tilauslennoin toteutettavia perinteisiä matkapaketteja että reittilennoin toteutettavia omatoimisia matkapaketteja. Tällä hetkellä perinteisiä matkapaketteja suorin lennoin on myynnissä Turkin Antalyan alueelle kesäkaudelle 2024.Tulemme lisäämään tilauslennoin toteutettavia matkapaketteja myös muihin kohteisiin vuoden aikana ja ilmoitamme näistä verkkosvivuillamme sekä muissa kanavissamme.

Tällä hetkellä voit varata muihin kohteisiin omatoimisia matkapaketteja sisältäen lennot, hotellin sekä halutessasi kuljetuksen. Longitoursin kohdevalikoima kattaa yli 30 maata ja satoja kohteita ympäri maailman. Tulemme myöhemmin lisäämään tarjontaamme myös pelkät lennot.

Milloin Longitoursin matkapaketit Turkkiin ovat tarjolla? Mitkä ovat lentopäivät?

Kesäkaudella 2024 Longitours lentää Antalyaan lomalennoilla viikottain. Ensimmäinen lento Longitoursilla on 2.4.2024. Pegasus Airlines -lennot lähtevät Helsingistä tiistaisin sekä lauantaisin 20.20 (saapuminen Antalyaan 00.25) ja kotiinpaluupäivänä Antalyasta klo 15.15 (saapuminen Helsinkiin 19.30).

Koska lennot saapuvat Antalyaan yöaikaan, hotelliin pääsee välittömästi sisäänkirjautumaan. Matkapaketin hintaan sisältyvät ruumaan menevä matkalaukku (20kg per aikuinen) sekä ylälokeroon mahtuva käsimatkatavara (8kg per aikuinen).

Huimiothan, että tilauslennoilla, tiistaisin sekä lauantaisin, Longitoursilla on tietty lentopaikkakiintiö jokaiselle lennolle. Mikäli kaikki lentopaikat on jo varattuna, varausjärjestelmämme tarjoaa seuraavaksi reittilentopaikkoja, jolloin matkapaketin maksu tulee suorittaa samalla kertaa ja matkapakettiin ei sisälly ruumaan meneviä matkatavaroita (näet nämä varauksen yhteenvedossa ennen maksutapahtumaa). Tällöin noudatetaan Longitoursin erityisehtoja, koska kyseessä on reittilennoin toteutettava matkapaketti.

Muihin Turkin lomakohteisiin, kuten Istanbuliin lentää Turkish Airlines ja Pegasus Airlines (tiistaisin, torstaisin sekä sunnuntaisin).Marmarikseen, Icmeleriin ja Bodrumiin pääsee kätevästi välilaskulla Istanbulin lentokentän kautta (IST tai SAW).

Huomioithan, että joskus lentoaikatauluihin voidaan joutua tekemään muutoksia ennen matkaa. Mahdollisista etukäteen tehdyistä muutoksista lentoaikatauluun ilmoitamme matkan varanneille asiakkaille aina sähköpostitse, joten tarkkailethan Longitoursilta saapuvaa sähköpostia.

Haluaisimme varata matkapaketin Kreikkaan, Kyprokselle tai Espanjaan. Milloin on suoria reittilentoja tarjolla?

Kesäkaudella 2024 reittilentoja on tarjolla mm. Rhodokselle keskiviikkoisin ja lauantaisin (paluu sunnuntai-aamuna) Norwegianilla. Kreetan Haniaan reittilentoja on maanantaisin, keskiviikkoisin sekä lauantaisin. Pääkaupunki Ateenaan on suoria lentoja tiistaisin sekä lauantaisin Norwegianilla sekä Aegean Airlinesilla tiistaisin, perjantaisin sekä sunnuntaisin, joilla on tarjolla myös jatkolentoja muille Kreikan saarille.

Kyproksen Larnacan lentokentälle on suorat reittilennot perjantaisin.

Espanjan Malagaan, Alicanteen sekä Barcelonaan on lentoja tarjolla lähes päivittäin ja Mallorcalle tiistaisin, torstaisin sekä lauantaisin.

Lentoaikataulut sekä lentopaikkojen saatavuus tulevat järjestelmästä reaaliaikaisesti, joten tarjonnan saatavuus voi vaihdella nopealla aikavälillä.

All inclusive -konsepti lomapaketeissa, miten se toimii ja mitä hintaan kuuluu?

Useissa maissa tarjolla olevat matkapaketit sisältävät houkuttelevan All Inclusive -konseptin. All Inclusive -paketit vaihtelevat maittain ja hotelleittain, samalla tavalla kuin hotelliluokitukset.

Paketti kattaa pääosan päivittäisistä aterioista, kuten aamiaisen, välipalan, lounaan ja illallisen, jotka tarjoillaan hotellin pääravintolassa yleensä buffet-tyylisesti. Sesongin alussa sekä lopussa tarjoilu voidaan järjestää ala carte -tyylisesti, sillä hotellilla voi olla vähemmän vieraita. Tarjolla on monipuolisia ruokia paikallisesta ja kansainvälisestä keittiöstä. Juomatarjonta keskittyy yleensä paikallisiin alkoholijuomiin, virvoitusjuomiin ja muihin virvokkeisiin. Lisäksi palveluun voi kuulua erilaisia aktiviteetteja, viihdettä ja teema-iltoja. All Inclusive -palvelut ovat yleensä saatavilla aamusta iltaan asti (klo 22.00).

Jos kaipaat vieläkin ylellisempää kokemusta, valitse Ultra All Inclusive tai Premium Ultra All Inclusive -konsepti. Nämä vaihtoehdot tarjoavat laajemmat aukioloajat (esim. 24 tuntia), korkeatasoisempia ruokailuvaihtoehtoja a la carte -ravintoloissa, yksityisiä ranta-alueita ja lisäaktiviteetteja. Tällaiset palvelut ovat tyypillisesti saatavilla 5 tähden hotelleissa ja lomakyliissä.

Koska All Inclusive -paketteja on tarjolla monipuolisesti, voit tutustua hotellin tarjontaan ennen varausta tai kysyä lisätietoja asiakaspalvelustamme.

Erikoisruokavalio ulkomailla?

Tietyissä hotelleissamme voit mahdollisesti nauttia erityisruokavalioon soveltuvista aterioista, kuten gluteenittomista tai laktoosittomista vaihtoehdoista. Yleensä 5 tähden hotelleissa on laajempi ruokatarjonta ja erikoisruuat ovat erikseen merkityt aterioinnin yhteydessä. 

On kuitenkin tärkeää huomata, ettemme voi taata näiden erikoisaterioiden saatavuutta kaikissa hotelleissamme tai yleisesti kaikissa lomakohteissamme. Jos sinulla on erityisruokavalio, suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä valitsemaasi hotelliin. Näin voit selvittää etukäteen erikoisaterioiden saatavuuden ja mahdolliset lisäkustannukset. Hotellin henkilökunta on parhaiten varustautunut vastaamaan yksilöllisiin ruokailutoiveisiisi ja varmistamaan, että lomastasi tulee täydellinen kokemus.

Huomasin, että Longitoursin matkavarausjärjestelmässä on tarjolla lukuisia maita sekä kohteita. Ovatko nämä kaikki matkapaketit varattavissa?

Kyllä, varausjärjestelmämme toimii reaaliaikaisesti, joten kaikki kohteet sekä hotellit ovat varattavissa. Voit kätevästi itse katsoa eripituisia matkoja eli aina ei tarvitse valita yhtä tai kahta viikkoa. Hinnat ovat ns. dynaamisia eli päivittyvät lentoyhtiöiden sekä majoituskumppaneiden saatavuuden perusteella.

Saat tarvittavat tiedot hakemalla haluamaasi maata (esim. Kreikka) ja sen jälkeen valitsemalla tietyn lomakohteen tai kaupungin (esim. Hania).

Omatoimisissa matkapaketeissa lentoliput kirjoitetaan yleensä välittömästi, joten maksu tulee suorittaa varauksen yhteydessä. Näiden matkojen peruutusehdot määräytyvät lentoyhtiön ja/tai hotellin omien peruutusehtojen perusteella, joissa Longitours noudattaa Yleisten matkapakettiehtojen erikoisehtoja. Koska tulemme lisäämään useita kohteita sekä lentoyhtiöitä talven aikana nopeasti, lisäämme tarkempia maa- ja kohdetietoja sekä hotellikuvauksia kysynnän mukaisesti.

Saavumme kohteeseen yöllä. Pääsemmekö huoneeseen välittömästi?

Mikäli matkapakettiin sisältyy aikainen sisäänkirjautuminen, on tästä mainittu erikseen varauksen yhteydessä. Esimerkiksi Longitoursin kesän ja syksyn 2023 sekä 2024 matkapaketeissa Turkin Antalyaan (tiistaisin ja lauantaisin) olemme varanneet huoneen niin, että majoitus odottaa heti valmiina kohteeseen saavuttaessa (lentoaikataulun mukaisesti saapuminen on aamuyöllä). Mikäli matkapakettiisi ei automaattisesti sisälly aikaista sisäänkirjausta, voit tiedustella tätä lisäpalveluna asiakaspalvelustamme.

Lähdemme kohteesta vasta myöhään illalla tai yöllä. Voimmeko pitää hotellihuoneen myöhempään?

Yleisesti uloskirjautuminen hotelleissa on aamulla klo 10-12. Mikäli haluat pitää huonetta pidempään, kannattaa asiaa tiedustella edellisenä päivänä vastaanotosta. Myöhäisen uloskirjauksen mahdollisuus on aina riippuvainen hotellin varaustilanteesta. Hotelli saattaa pyytää lisämaksua tästä etenkin sesongin aikana.

Voinko ostaa kuljetuksen lentokentältä hotellille ja miten se toimii?

Kyllä! Useimmissa kohteissamme kuljetusmahdollisuus on ostettavissa lisäpalveluna, jonka voit varata suoraan matkan varauksen yhteydessä. Kun sopiva matkapaketti on löytynyt, voit katsoa varausvaiheessa lentokenttäkuljetusvaihtoehtoja bussikuljetuksesta (yhteinen muiden matkustajien kanssa) aina yksityiskuljetuksiin. Kuljetuksen voi varata joko yhteen suuntaan tai menopaluuna. Tarvittaessa voit varata lentokenttäkuljetukset myös jälkikäteen asiakaspalvelumme kautta. Ilmoitamme kuljetusohjeet sähköpostilla ennen matkalle lähtöä.

Joissain matkapaketeissa lentokentäkuljetukset voivat sisältyä paketin hintaan, jonka näet varausvaiheen ensimmäisessä vaiheessa kohdassa "Matkapaketin tiedot". Nämä kuljetukset sisältyvät pakettiin mm. Meksikossa, Thaimaassa, Egyptissä sekä Dubaissa.

Antalyassa yhteisen bussikuljetuksen (muiden matkustajien kanssa) hinta Antalyan lentokentältä Alanyaan on 30 € / hlö (hinta toukokuussa 2024), ja Antalyaan, Sideen, Kemeriin tai Belekiin edullisemmat. Yksityinen kuljetus vain omalle matkaryhmälle on 40 €/ hlö per suunta. Hinnat on esitetty matkavarauksen yhteydessä. Huomioithan, että esimerkiksi Alanyasta bussikuljetus Antalyan lentokentälle lähtee noin 4-4.5 tuntia ennen koneen arvioitua lähtöaikaa varmistaaksemme riittävän matka-ajan. Oppaamme tai paikallinen yhteistyökumppanimme vahvistaa lähtöajan edeltävänä päivänä.

Onko matkapaketeissa tarjolla lisäpalveluita tai mahdollista tehdä muutoksia, esim. eri lentoihin tai huoneluokan korotuksiin ja aterioihin?

Tämä riippuu lomakohteesta sekä majoituksesta.

Kun olet löytänyt sopivan matkapaketin esim. viikon loma kesäkuussa haluammallasi matkustuspäivillä, jatka varausprosessissa eteenpäin painamalla JATKA. Seuraavassa vaiheessa näet yhteenvedon matkapaketista ja alempana hotelli -kohdassa, voit vaihtaa huoneluokkaa tai ateriavaihtoehtoja, mikäli hotellilla tämä vaihtoehto on tarjolla.

Lennot -kohdassa voit katsella muita lentovaihtoja, jos esimerkiksi haluat vaihtaa toiseen lentoyhtiöön tai lippuluokkaan. Kuljetukset voi myös varata samassa varausvaiheessa. Mikäli haluat tehdä muutoksia jo matkavarauksen jälkeen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voinko varata pelkän hotellin?

Sekin onnistuu! Longitoursin etusivulla voit etsiä sopivia lomapaketteja tai vain hotelleja. Hotelleja voit varata nyt yli 40 maasta.

Kun sopiva maa ja kaupunki on löytynyt, voit katsella sopivia vaihtoehtoja joko hotellilistauksessa tai avata kartan. Hotellien kohdalta näet myös kuuluuko hintaan pelkkä huone tai esimerkiksi aamiainen. Myös peruutusehdot ovat nähtävillä listauksessa. Osassa hotelleissa voi olla tarjoushinnassa ilmoitus, että maksua ei palauteta, joten peruutusmaksu on 100%. Tarjolla on lukuisia, joustavia peruutusehtoja käyttäviä majoituskumppaneita.

Huomiot -kohdassa on lisätietoja mm. sisäänkirjautumisesta sekä mahdollisista majoitus- ja kaupunkiveroista, jotka tulee maksaa suoraan hotellille sisäänkirjautumisen yhteydessä. Huomioithan, että näissä yksittäisissä hotellivarauksissa ei noudateta Yleisiä matkapakettiehtoja, koska kyseessä on vain yksi matkanosa ja peruutusehdot on kerrottu hotellin toimesta varausprosessissa.

Voinko tehdä matkavarauksen perheelleni tai matkaseurueelleni?

Kyllä, voit tehdä matkavarauksen useammalle henkilölle yhdellä kertaa. Varausvaiheessa kysymme päämatkustajan sekä muiden matkustajien varaustiedot (nimitiedot ja syntymäaika). Jos tarvitsette useamman huoneen suuremmalle matkaseurueelle, kannattaa varaus tehdä joko asiakaspalvelumme kautta tai tekemällä usean varauksen samaan hotelliin eri päämatkustajan tiedoilla.

Mitä minun tulee huomioida, kun lähden matkalle?

Tarvitset matkalle mukaan passin. Eu-maissa Suomen kansalaiset voivat käyttää myös sirullista henkilökorttia matkustusasiakirjana. Tarkistathan ennen matkalle lähtöä passin voimassaoloajan, sillä useissa EU:n ulkopuolisissa maissa passin tulee olla voimassa 6 kuukautta matkan jälkeen (esim. Turkkiin).

Mikäli et ole Suomen kansalainen, tulee sinun itse tarkistaa, tarvitsetko ko. maahan viisumin tai muun mahdollisen asiakirjan. Myös Suomen kansalaisten kannattaa tarkistaa päivitetyt matkustussuositukset Ulkoministeriön sivuilta (www.um.fi/matkustustiedotteet). Ota mukaasi myös matkavahvistus ja todistus matkavakuutuksesta. Lentokentällä on hyvä olla varausnumero valmiina lähtöselvitystä varten.

Onko lomakohteissa suomenkielisiä oppaita?

Kesällä 2024 (syyskuun loppuun saakka) tarjoamme opaspalveluita Antalyan alueella Turkissa. Suomenkielinen oppaamme toimii Alanyan ja Siden alueella ja kiertää myös hotelleissa sekä loma-alueilla. Jos lomailet muissa Antalyan rannikon lomakohteissa, tavoitat suomenkielisen oppaan puhelimitse tai Whatsappilla. Kemerissä, Belekissä ja Antalyassa myös englanninkieliset opaskollegamme ovat apunasi paikan päällä. Omatoimikohteissa voit olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme ja/tai paikallisen yhteistyökumppaniemme edustajaan, josta saat lisätietoja ennen matkaa.

Olen lomakohteessa, miten saan yhteyden Longitoursiin?

Mikäli olet omatoimisella lomalla ja sinulla on kysyttävää liittyen matkavaraukseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Osassa kohteissa voit myös olla yhteydessä paikallisen yhteistyökumppaniemme edustajaan, josta saat lisätietoja ennen matkaa.

Mikäli olet Longitoursin pakettimatkalla Turkissa tai muissa lomakohteissa, joissa on opaspalvelut tarjolla, tavoitat oppaamme kohteessa puhelimitse tai WhatsAppilla, tai voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko tehdä muutoksia matkavaraukseeni ja kuinka paljon muutokset maksavat?

Matkustajalla on oikeus viimeistään 45 vuorokautta ennen matkan alkua muuttaa lähtöpäivää, matkakohdetta tai hotellia maksamalla alkuperäisen ja uuden matkan mahdollisen hinnanerotuksen lisäksi toimistokulut. Myöhemmät muutokset käsitellään matkan peruutuksena ja uuden tilaamisena, ja muutoksissa noudatetaan voimassa olevia peruutusehtojamme. Omatoimisissa, reittilennoin toteutettavissa matkoissa sekä pelkkien lentojen osalta muutosmahdollisuudet tulee tarkastaa matkakohtaisesti asiakaspalvelusta.

Tarvitseeko minun soittaa Longitoursille, jos haluan tehdä muutoksia varaukseeni?

Riippuu tilanteesta. Muutokset voit tehdä itse suoraan verkkosivullamme kirjautumalla omalle tilillesi. Voit tietenkin aina myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onnistuuko nimen muutos varaukselle?

Kyllä onnistuu. Tilauslennoilla lisämaksu nimen muutoksesta on 50 € / hlö. Reittilennoilla maksu nimenmuutoksesta on 20 € / hlö + todelliset lentoyhtiön kulut.

Mitä teen, jos en ole tyytyväinen matkaani?

Jos olet edelleen matkakohteessa etkä ole tyytyväinen johonkin, otathan yhteyttä aina ensimmäiseksi kohdehenkilökuntaamme, jotta he voivat auttaa sinua ja yrittää korjata mahdollisen virheen välittömästi.

Mikäli kohteessa ei ole opaspalveluita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos olet omatoimimatkalla kohteessa, jossa ei ole kohdehenkilökuntaa, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos tapaus koskee sairastapausta, loukkaantumista tai murtovarkautta, ohjaamme sinut asioimaan suoraan paikallisten viranomaisten sekä vakuutusyhtiösi kanssa.

Löysin Longitoursin verkkosivuilta virheen tai joku osa ei toimi. Voinko lähettää vinkkejä tai palautetta nettisivuista?

Tietenkin! Olemme juuri aloittaneet toimintamme ja otamme mielellämme vastaan kehitysideoita sekä ennen kaikkea haluamme kuulla, mikäli jokin osa nettisivuillamme ei toimi. Näin pystymme parhaiten kehittämään toimintojamme. Kehitysideat ja palautteet voit osoittaa meille sähköpostilla asiakaspalvelu@longitours.fi tai laittamalla viestiä chatin kautta.